Handelsbetingelser

Handelsbetingelser hos Garnslusen
Generelle oplysninger

Garnslusen
Torvet 12
6760 Ribe
CVR nr.: 43119060
Telefon: 41603944
Email: kontakt@garnslusen.dk

Priser og betaling

Hos Garnslusen er alle priserne i danske kroner og angivet inkl. moms og afgifter. Vi forbeholder os ret til fra dag til dag at ændre i priserne uden forudgående samtykke. Der tages forbehold for prisfejl og udsolgte varer.

Garnslusen modtager betaling med VISA-Dankort, VISA, VISA Electron, Mastercard, MobilePay. Betalingen vil først blive trukket på din konto, når varen afsendes.

Indfarvning

Der tages ikke forbehold for forskellige indfarvninger ved webordre. 

Levering

Ved bestilling bestræber vi os på at afsende ordren indenfor 24 timer. 
Dette gælder ikke varer, hvor det er angivet at det er en bestillingsvarer med længere leveringstid. 

Da vi er en lille familiedrevet virksomhed, kan der i ekstra travle perioder forekomme ventetid, dog maks op til 3 hverdage. 

Normal leveringstid er 1-2 hverdage efter ordreafsendelse. 

Vi sender til hele Danmark. Varer vil blive leveret ved pakkeshoppen eller på leveringsadressen, der angives ved bestillingen.
Vi leverer ikke til udlandet og ikke til Færøerne og Grønland.
Dine varer sendes med enten DAO eller GLS.

OBS: Hvis der ikke er plads på udleveringsstedet bliver pakken flyttet til nærmeste udleveringssted, hvilket du får besked om.

Reklamationsret

Der gives 2 års reklamationsret i henhold til købeloven. Vores reklamationsret gælder for fejl i materiale og/eller fabrikation. Du kan få varen repareret, ombyttet, pengene retur eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Reklamationen gælder ikke fejl eller skader begået ved forkert håndtering af produktet. Du skal reklamere i "rimelig tid" efter du har opdaget manglen/fejlen. Garnslusen vil dække returneringsomkostninger i et rimeligt omfang.

Ved returnering, reklamationer og benyttelse af fortrydelsesretten sendes til:
Garnslusen
Torvet 12
6760 Ribe
Der modtages ikke forsendelser pr. efterkrav.

Refusion i forbindelse med reklamation

Hvis der er tale om refusion, bedes du medsende bankoplysninger i form af reg nr. og konto nr., så det aftalte beløb kan overføres. Disse oplysninger kan uden risiko oplyses pr. mail eller anden elektronisk form, da det ikke er følsomme oplysninger og kun vil blive anvendt til vores opfyldelse af refusionen.

Fortrydelsesret/returret

Garnslusen giver dig 14 dages returret, gældende fra den dag du modtager dine varer fra webshoppen. Har du handlet i vores fysiske butik har du ligeledes 14 dages returret, og pengene gives retur mod fremvisning af kvittering. Udsalgsvarer fra den fysiske butik kan ikke byttes.

Billetter købt til events eller gavekort er ikke omfattet fortrydelsesretten. Såfremt et arrangement aflyses refunderes billetten naturligvis, og beløbet bliver automatisk tilbageført på den trukne betalingskonto.  

Returnering

Hvis du ønsker at gøre brug af din fortrydelsesret, har vi gjort returnering nemt for dig. For at returnere kan du anvende vores returneringsportal HERGennem returportalen kan du købe fragtlabel til 50 kr.

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen.

Varens stand ved returnering

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, hvorpå den fungerer. Du kan med andre ord prøve varen, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.

Hvis varen er prøvet udover, det ovenfor beskrevet, betragtes den som brugt. Hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi på modtagelsestidspunktet - af returneringen. For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså afprøve varen uden egentlig at tage den i brug.

Tilbagebetaling

Fortryder du dit køb, får du naturligvis det beløb du har indbetalt til os retur, fratrukket eventuelle fragtomkostninger. 
I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købs-beløbet.

Vi behandler din returnering hurtigst muligt, og tilbagebetalingen vil ske inden for 5 hverdage fra modtagelsen og behandlingen af returvaren. 

Tilbagebetaling gennemføres med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.

Vi kan tilbageholde beløbsrefunderingen, indtil vi har modtaget varen retur, medmindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

Afhentning i butik

På vores webshop er det muligt at vælge at afhente vores produkter i vores butik. På denne måde er det muligt at reservere en vare online, for derefter at afhente varen fysisk i vores butik. Da varen afhentes i vores butik, så gælder samme vilkår, som når du handler fysisk i vores butik.

Du vil få besked om, når varen er klar til afhentning. Afhentning foregår i butikkens åbningstider, eller ved anden aftale. 

Persondatapolitik

For at du kan indgå aftale med os og handle på vores hjemmeside, har vi brug for følgende oplysninger om dig:

Navn
Adresse
Telefonnummer
E-mailadresse
Oplysning om hvad du har købt

Vi behandler dine personoplysninger med det formål, at kunne levere varen til dig, og for at kunne behandle henvendelser vedrørende dit køb. Behandlingen sker efter reglerne i vores persondatapolitik for Garnslusen. Heri kan du læse mere om, hvordan dine oplysninger behandles, hvornår de slettes, og hvilke rettigheder du har som registreret.

Klagemuligheder – oversigt og links:

Har du en klage over et produkt, købt i vores Webshop, kan der sendes en klage til:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
Link: www.forbrug.dk

Hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land, kan du angive din klage i EU Kommissionens online klageplatform.
Platformen findes her: http://ec.europa.eu/consumers/odr/
Angiver du en klage her, skal du oplyse vores E-mail adresse: kontakt@garnslusen.dk